رییس قوه قضاییه خواستار برجسته سازی مبانی اصیل حقوق بشری اسلام شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش اداره كل روابط عمومی وتشریفات قوه قضاییه، آیت ا... آملی لاریجانی در این دیدار

گسترش مناسبات دو كشور ایران و تركیه را موجب تقویت وجهه و اقتدار جهان اسلام و رشد و شكوفایی هر دو كشور دانست.

وی بر گسترش همكاری‌های حقوقی و قضایی با تركیه تأكید كرد و گفت: امیدواریم با امضای موافقتنامه حقوقی و پیگیری آن، معاضدت و همكاری قضایی دو كشور تقویت شود.

رئیس قوه قضاییه وی گفت: اسلام بهترین بیان را در مبانی حقوق بشری آنهم در 1400 سال قبل ارایه كرده و همه مردم و انسانها را در پیشگاه الهی برابر می‌داند و آنچه را كه موجب تقرب به حق تعالی است،علم و تقوا دانسته و به كرامت ذاتی همه انسانها ارج می‌گذارد اما كشورهای غربی تمام هدفشان این است كه مبانی حقوق بشری و مبانی دمكراسی لیبرالی خود را به مسلمانان تحمیل كنند.

آیت ا... آملی لاریجانی تأكید كرد: غربی‌ها در عمل نیز بدترین اعمال ضد حقوق بشری را علیه كشورها و ملت‌هایی كه در مقابل آنان ایستاده‌اند مرتكب می‌شوند و در مقابل، به كشورهایی كه همگام آنها هستند اما كوچكترین اصول و مبانی حقوق بشری را رعایت نمی‌كنند كمترین اعتراضی ندارند.

وی تناقض حرف‌ها و ادعاهای غربی بویژه آمریكا را در نوع برخورد آنان با مسئله بحرین و سوریه یادآور شد و گفت: آمریكا و كشورهای غربی به منظور دستیابی به اهداف خود و به بهانه حقوق بشر و یا سلاح‌های كشتار جمعی به كشورهایی مانند عراق و افغانستان لشگركشی كردند و هزاران انسان بی‌گناه را به خاك و خون كشیدند اما در مقابل جنایات ضد بشری در كشورهایی مانند بحرین،یمن و شهر قطیف سكوت كرده‌اند.

در این دیدار سعدا.. ارگین وزیر دادگستری تركیه با ابراز خرسندی از حضور در ایران و تأكید بر گسترش مناسبات حقوقی و قضایی دو كشور و تایید بسیاری از سخنان رییس قوه قضاییه گفت:موضع كشور تركیه در قبال ایران و كشورهای مسلمان دفاع از حق و حقیقت است.

در پایان این دیدار و در حضور رئیس قوه قضاییه موافقت‌نامه حقوقی میان وزیران دادگستری ایران و تركیه به امضا رسید.

اجتمام*1580





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: